مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن
مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن

چارپایه (معاشقه ی دو جنازه)

((خنک آن قماربازی که بباخت هر چه بودش

بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر))

مولانا


هنوز از پس این زخم ها تنت گرم است
هنوز هستی و پشتم به بودنت گرم است
هنوز ردِّ لبانم به صورتت باقی ست
و جای بوسه ی من روی گردنت گرم است
اگر چه ابری و سرد است روزها اما
هوای ناحیه ی چشم روشنت گرم است
درست مثل گذشته _گذشته های عزیز_
سرم به چیدن گل های دامنت گرم است.
بمان که ماندن تو منتهای رویاهاست
و شرط لازم و کافی برای ماندن باش
حضور ناقصی از جنس کاملٍ!! مردم
حضور کاملی از جنس ناقص!! زن باش.
قبول! اینکه نه چندان مناسبت بودم
همیشه گاف بدی بین عشق می دادم
چه خاطرات قشنگی مشاعره کردیم!
تو "با"ی بوسه و من "عین" عشق می دادم.
.......
[سکوت می کنی و حرف می زنم یک ریز
سکوت می کنی و جار می کشد پاییز]
......
تو را چه می شود آخر؟بگو که دردت چیست!
فقط بگو که دلیل سکوت سردت چیست
دوباره مثل گذشته کنار من بنشین
بگو که:(لوس نشو...گریه بسّه....بنیامین!)
مرا از آن من محجوب و سر به راه بگیر
مرا به جای کسی دیگر اشتباه بگیر
هر آنچه حق خودت هست را نثارم کن
و در کمین هماغوشی ات شکارم کن
به نام خود بزن اصلا گروه خونم را
سگ درون من و کودک درونم را
........
تو مرده ای!_و حقیقت چقدر بی شرم است_
حقیقتی که همیشه سیاه بود و سیاه
مرا به جای تو بر روی دست ها بردند
به عزت و شرف لا اله الا الله.
تو مرده ای و به جز تو کسی نمی داند
که شیر باز و رگ و تیغ تیز یعنی چه!
تو مرده ای و به جز من کسی نمی داند
غذای سرد شده روی میز یعنی چه!
پس از تو جای عبورت همیشه می سوزد
دلم برای منِ پشت شیشه می سوزد
دلم برای منِ بی کس جدا مانده
دلم برای من این میهمان ناخوانده...
دلم برای تو که پرت می شوی از من
دلم برای تو....آن دگمه های پیراهن...

دلم برای تو...[ تو یک ضمیر قربانی ست]
دلم برای تو...[اکنون تویی که دیگر نیست]

......
نمانده تا تو به جز این طناب آویزان
بیا و شر مرا از سر خودم کم کن
لگد بزن به تن چارپایه ی چوبی
بیا و محض رضای خدا تمامم کن.



این شعر را در شعر و غزل امروز بخوانید.

نظرات 6 + ارسال نظر
درخشان یکشنبه 15 دی 1392 ساعت 20:06

سلام جناب پورحسن
شعر واقعا زیبایی بود بارها خوندم ولذت بردم

سلام خانم درخشان عزیز
خوشحالم که مورد توجه شما قرار گرفت
ممنونم که تشریف آوردین

مژده ژیان شنبه 14 دی 1392 ساعت 09:58 http://naghme-baran.blogfa.com

درود بنیامین عزیز

نوشته های شما واقعن کم نظیرند.

ممنون

به زیبایی اشعار شما نیستند خانم ژیان عزیز

شنیده ام شکایت کرده اند...
بروزم...

درود به سرور عزیزم جناب آقای بنیامین عزیز و دوست داشتنی
بسیار زیبا بود شعر شما هر بیت آن حال و هوای خودش را دارد .
مدتها بیمار بودم و الان کمی بهترم مدتها قبل در این آدرس :

http://1sher.com/%D9%84%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%88%D8%AF/

شعری به یاد شما گذاشتم نمیدانم خواندی یا نه لطفا نظرت را مرقوم بفرما که اگر ایراد دارد در نسخه ی اصلی اصلاح کنم البته در وبلاگم به آدرس فوق چون من نمیتوانم به دلیل بیماری در انجمن ها حضور پیداکنم
همیشه به یاد بنده نوازی های شما بوده و هستم و آدرس فوق نیز نشان از این ارادت دارد
کوچک شما رئیسی گرگانی

سلام و عرض ادب خدمت سرور ارجمندم جناب رییسی
ببخشید که به علت مشغله ی بسیار متوجه نشدم که بنده رو مثل همیشه مورد تفقد قرار دادید
خدمت رسیدم و عرض ادبی کردم
کاش قادر به جبران بودم
یک دنیا سپاس نثار وجود نازنینتان

آرزو نوری شنبه 7 دی 1392 ساعت 13:45 http://973.blogfa.com

مرا به جای تو بر روی دست ها بردند
به عزت و شرف لا اله الا الله

بسیار .....

سپاس خانم نوری عزیز
همراه همیشگی خط خطی های من....

دلهای گیج پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 22:46 http://delkadeasman.persianblog.ir

من این حال ِ توی شعراتونو دوس دارم
این حال ِ راوی شعرو
این حالِ خراب شعراتونو دوس دارم...
جنس شعر ناب...
ادامه بدین افرینش رو. مرسیی

سپاس دوست عزیزم که مشوق و مایه ی دلگرمی بنده هستید
خوشحالم که مورد توجه شما واقع شد
امیدوارم کماکان در کنار من و سیاه مشق هایم باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد