مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن
مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن

عشق به صرف هویج و چماق


به نوبرانه ی لب در اوان فروردین

به چشم بی پدرت این ستمگر بی دین


به زنده رود سرازیر از شیار تنت

به اصفهان پر از نقش زیر پیرهنت


به دست های لطیفت که منبع رویاست

و مرتع و وطن و خاستگاه آهوهاست


به آن قبیله ی کولی که در تنت مخفی ست

به چتر صورتی ات که , نماد هم سقفی ست


به گازهای غلیظی که از لبت دادی

و ناگهان به دلم اتفاق افتادی


به انفجار بزرگی که در سرم بودی

و کشف تازه ای از بعد دیگرم بودی


به کشف کشور بکری میان بازوهات

و یک سپاه مسلح به تیغ ابروهات


به حمله های شبانه به سمت احساسم

و جنگ کردن و فتح نقاط حساسم


"هویج" وسوسه ات با "چماق"اخلاقت

هزار بار بریدن......و نقطه از سر خط


به رد قرمز ماتیک روی ته سیگار

به کافه ای که تو را زار می زند هر بار


به قبض و بسط مداوم میان خاطره ها

به پرسشی که ندادی جواب اینکه چرا....؟


به زور این همه اغواگری , به نامردی

خلاصه اینکه مرا خوب عاشقت کردی!!




این شعر را در ماهنامه ی ادبی تیراژه بخوانید.


این شعر را در شعر و غزل امروز بخوانید.

نظرات 14 + ارسال نظر
نگار حسن زاده دوشنبه 3 آذر 1393 ساعت 16:53 http://havalitanhai.blogsky.com/

سلام و عرض ادب و ارادت و احترام استاد پورحسن گرامی

خوشحالم که باز هم میهمان وبلاگ ارزشمند، وزین و به واقع پربار و بی نظیرتون بودم

ناخوداگاه یاد این شعرتون افتادم :

کوچ کن از وطن هرزه ی این آدم ها
از لجنزار تن هرزه ی این آدم ها
چندش آور تر از این نیست که رامت بکند
اصطکاک بدن هرزه ی این آدم ها
حیف تو اینکه حرامت بکنند و بشوی
خواه ناخواه زن هرزه ی این آدم ها
شایعه پشت سر هر که تو را دارد هست
بی خیالِ دهن هرزه این آدم ها
الی آخر


شاد وسلامت باشید استاد

افتخار بزرگیه شاگرد شما بودن

همیشۀ ایام در اوج آسمان هنر بتابید

با احترام

سلام شاعر خوب و توانا سرکار خانم حسن زاده
متشکرم برای همراهی و تایید شما
در کنار شما دوستان عزیز بودن افتخاری تمام نشدنی ست
مانا باشید بزرگوار

س.ی دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 16:56

درود جناب بنیامیم گرانقدر
دلتنگ اشعار زیبای شما بودم
در بزم شاعرانگی تان حاضر شدم و از لطافت کلامتان بهره مند گشتم
بیهوده
جاده را
عوض می کنم
هیچ خیابانی
به تو نمی رساندم
س.ی

سلام و عرض ادب بانو یزدی گرانمهر
بسیار خوشحال شدم که تشریف آوردید
سپاسگزار حضور ارشمندتون هستم
مانا باشید بزرگوار

شاعر یکشنبه 25 آبان 1393 ساعت 15:20

درود
زیبا بود
روان ، بیپیرایه و نو
سیگمایی از کورنولوژی های عشق !

پاینده

درود و سپاس دوست عزیز
لطف دارید
مانا باشید

آیدا پنج‌شنبه 22 آبان 1393 ساعت 19:38

سلام

این شعر روشن و شیرین رو خیلی پسندیدم. زیباست واقعا

قلمتون استوار.

سلام و عرض ادب آیدای عزیز
خوشحالم که امضا و تایید شما شاعر خوب و صاحبنظر رو زیر این شعر دارم
مخصوصا اینکه طرفدار مکتب رمانتیسم هم هستی
یک دنیا سپاس دوست عزیز

دلهای گیج پنج‌شنبه 22 آبان 1393 ساعت 18:26

بینهایت ازتون ممنونم. توضیحاتی که دادین بی نظیر بود و بسیار روشن. از وقتی که گذاشتین بسیار بسیار بسیار ممنونم. شرمنده شدم از این همه فروتنی. و باید بگم دیدگاهمو در بعضی موارد تغییر دادین ضمن اینکه باعث شد دوباره به شعر گفتن برگردم. تشکر.
مهربانی کردین .

خواهش می کنم دوست عزیز
خوشحالم که توضیحاتم مفید واقع شد
موفق باشید

پریسا حیدری چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 21:15 http://1372parisa.blogfa.com

سلام آقا بنیامین...آفرین بر طبع تواناتون
با اجازه من لینکتون کردم..شمام دوست داشتی لینک کن...

سلام و عرض ادب خانم حیدری عزیز
خیلی متشکرم از لطف و حسن نظر شما
خیلی خوشحال شدم تشریف آوردین
با کمال میل لینک شدید

شبنمکده یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 10:41 http://www.mhabaei.blogfa.com

درود
عالی بود استاد

درود و سپاس دوست نازنینم

ماه خراسان یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 03:59 http://hoodeh.blogfa.com

سلام بر آنکه ششدانگ شاعر است
امیدوارم همه مانند شما زیبا بسرایند
امیدوارم در این ایام که هیچ چیزی برای شاد بودن نداریم و ابر غلیظ غم همه جا را پوشانده حداقل شعرای بی همتایی مانند شما با اشعار زیبا و براستی عجیب و شور انگیز ، دل ها را شاد کنند
الهی و الهی همه شاعر شوند ... مانند تو
خیلی این اثرت وجد آفرین بود ذوق کردم یک حال خوبی به من دست داد
زندگی یک جورایی تو این شعر طنازی می کنه و حسن ختام اون را یک شاهکار میدونم گرچه تمام ابیات ناب هستند ولی مثل یک رودخانه که آب را به دریا هدایت می کند تمام ابیات به آخرین بیت که دریایی زیباست هدایت شده اند و این یعنی هنر چگونه سرودن
من نمی خواهم تو ذوق شاعر نما ها بزنم ولی دوباره دعا می کنم الهی همه شاعر بشوند.
اما چه شانسی نگار عزیزم آورده او که ذهنی آماده و بکر برای سرودن دارد در کنار بزرگ استادش یقین دارم خوب رشد خواهد کرد و شکی نیست یکی از پر آوازه ترین شاعر ان معاصر به یاری شما خواهد شد
وبگاهت هم دیگه نیایشگاه و پاتوق جسم و روحم شده ...

تصدقت

سلام و عرض ادب سرور ارجمندم جناب خراسانی عزیز
از اینکه همیشه اینطور مورد لطف وو تفقد شما هستم خداوند را شاکرم و از شما صمیمانه سپاسگزارم
خوشبختانه از تمام تلخی های آن سایت کذایی شیرینی آشنایی با شما و سرکار خانم حسن زاده و یکی دو عزیز دیگر برای من ماند.
متشکرم برای همه چیز

لیلا شنبه 17 آبان 1393 ساعت 21:13 http://birdperfume.persianblog.ir

به آن قبیله ی کولی که در تنت مخفی ست

به حمله های شبانه به سمت احساسم

و جنگ کردن و فتح نقاط حساسم


واین یکی محشر است

به رد قرمز ماتیک روی ته سیگار

به کافه ای که تو را زار می زند هر بار
درودهاشاعر

هزاران درود و سپاس بانو رنجبران نازنین
خیلی خوشحال شدم از دیدارتون در اینجا
لطف کردید
با احترام لینک شدید

شبنمکده شنبه 17 آبان 1393 ساعت 13:41 http://www.mhabaei.blogfa.com

درود
لینک شدید

درود و سپاس دوست نازنین

شکوفه عبدلی شنبه 17 آبان 1393 ساعت 00:09

سلام و عرض ادب و ارادت جناب پور حسن گرامی

شعرتون اونقدر جادوییه که تا الان پنج بار خوندمش
چقدر فاخر کلمات رو به شعری بی بدیل تبدیل میکنید.
جسارت ،احساس ،نجابت و زیبایی و اصالت در همه اشعارتان
موج میزند.
اشعار عاشقانه تان قد بلندترند و زیباییشان صد چندان
قلمتان رام

سلام و عرض ادب خدمت مهربانو شکوفه ی عزیز
تایید شاعر توانا و خوبی چون شما مایه ی افتخار بنده ست
خوشحالم که تا این مقدار مورد توجهتون بود
یک دنیا سپاس دوست عزیز

فرانک خلیلی جمعه 16 آبان 1393 ساعت 19:43

درود مرد شعر و گلواژه

از اینکه پرکار و پر می بینمت خوشحالم . و خوشحال تر که هر بار تازه تری و ناب .

به به فرانک عزیز!
از اینکه همواره دوستانه و خواهرانه در کنار من هستی به خودم می بالم و ازت سپاسگزارم.
قطعا تایید شاعر توانا یی مثل تو که بسیار قبولش دارم برگ برنده ی این سروده ست.
یک دنیا سپاس فرانک جان

شهر شعر جمعه 16 آبان 1393 ساعت 16:25 http://shahresher.com

درود شاعر
به همراه دوستانت شهر شعر دعوتی

درود و سپاس دوست عزیز

نگار حسن زاده جمعه 16 آبان 1393 ساعت 09:55 http://havalitanhai.blogsky.com/

واااااااای خدای من چقدر زیبا بود

سلام وعرض ادب وارادت واحترام استاد پورحسن عزیز

نمیدونم در توصیف زیبایی شعرتون چی بگم
کوچکتر از اونی هستم که حرفی بزنم
فقط می تونم بگم به طرز عجیبی باشکوه وزیبا بود

لذت بردم
بسیار بسیار ناب وعالی بود

درود بر شاعر بزرگ و استاد عزیز

سلام و عرض ادب شاعر بسیار خوب و بااستعداد سرکار خانم حسن زاده
از اینکه این سروده مورد قبول و توجه شما بود واقعن خوشحالم
خوشحالم که لطف شما شامل حال این شعر شد.
یک دنیا ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد