مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن
مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن

((از تو , برای تو))

"پرواز را به خاطر بسپار....."


"فروغ"




اینجا اسیر لعنت زنجیر و میله ام

اینجا پرنده ای ست که رنجور و مردنی ست


یک سو منم گرسنه ی عمری ندیدنت

یک سو غمت که با همه تلخی ش خوردنی ست


یک سو تویی و لب به لب از من تهی شدن

_لب های نیمه باز تو بر لب فشردنی ست _


یک سو قرار ماست و تکرار غیبت ات

آیا کجای فاصله از یاد بردنی ست؟!


ای کاش می شد از بغلت مست می شدم

_ پرواز کردنی که به خاطر سپردنی ست _


یک سو منم و هر چه که از من دریغ شد

بعد از تو زخم دره به دره عمیق شد


الکل برای ذائقه ام مثل آب شـــــد

بعد از تو هر چه را که سرودم شراب شد


حالا کسی که مانده برایت فقط منم

ژرفای درد و مرد حکایت فقط منم


چشمم برای آمدنت نذر می شود

دیگر "توان" آخر من " جذر" می شود


"حد"م به سمت "دامنه" ات میل می کند

باریکه های اشک مرا سیل می کند


بانو ! چگونه می شود از دل نبارمت؟!

بالای این غزل بِنِشین کار دارمت


از توی شعرهات مرا کسر می کنی

همچون "سران فتنه" مرا "حصر" می کنی.


از روبروی چنبره ام توی تختخواب

از پشت این دقایقِ خونی شده به اشک


از امتزاج تلخی و شوری [- چه نکبتی !!]

(اصلا خیال کن چه نمکزار قم چه اشک!)


از اینکه [- هی پسر!مگه مرد گریه می کنه؟؟!!]

تا بلع چند باره ی هر بغض تا که اشک.....


از دور باطلی که به دور تو می زنم

از اینکه بیشتر از تو وابسته ام به اشک


از دست تو که مغز مرا تیغ می کشد

از دختری که شعر مرا جیغ می کشد


از ابتدای قصه مرا پیر دیدنت

از آن تراسِ مشرفِ به سیر دیدنت


از خشم منقبض شده در تنگنای مشت

از هر کسی که بعدِ تو چون تو مرا نکشت


از این همه که گفتم و خواندی عبور کن

غیبت بس است!غایب زیبا! ظهور کن!



نظرات 22 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 22:35

با درود فراوان خدمت شما بنیامین پورحسن عزیز
خیلی دوس دارم از شعراتون به ویژه این شعر بی همتااااا و زیباتون تعریف و تمجید کنم ولی منو ببخشید که در اربیات تبحر چندانی ندارم یه جوری میخوام بگم عاااااااشق این شعرتونم دوس دارم بینهاااایت تعریف کنم ولی زبونم قاصره ، لطفا خودتون درک کنید که چقدر بی اندازه این شعر زیبااا و به غایت بی همتاست
با سپاس فراوان

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست نازنینم
از اینکه این ابیات خراش آلود تا این میزان مورد توجه و پسند شماست بسیار خوشحالم
خیلی خیلی ممنونم که با حضورتون انگیزه ساز و انگیزه بخش هستید

سیولیشه چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 12:19 http://siolishe.blogfa.com

سلام و عرض ادب خدمت شاعر عزیز
27 مین شماره سیولیشه - ویژه نامه شعر پسا نیمائی- بهه روزست

سلام و عرض ادب دوست عزیز
سپاس از اطلاع رسانی تون

رضوان امامدادی پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 ساعت 08:05 http://sokootoharf.blogfa.com

خیلی زیبا بود آفرین

زیبایی در ذهن و نگاه شماست
سپاس بی کران دوست عزیز

علی اسماعیلی چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 01:55

سلام به برادر بزرگ و عزیزم جناب پورحسن .
حال شما؟دلتنگتونیم شدید...
امیدوارم هرجا هستین شاد و سرحال باشین.
دعوتید به شعر اُتانازی..امیدوارم از نقد و نظر فنی تون بهره مندم کنین..
دوستدار همیشگی...

سلام و عرض ادب برادر عزیزم علی جان
یک دنیا ممنونم از احوالپرسی و لطف شما
حتما با کمال میل خدمت می رسم
مانا باشی دوست خوبم

محمد دانشور دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 13:29 http://mdaaneshvar.blogfa.com/

عالی جناب پورحسن ... عالی ...

عالی حضور نازنین شماست جناب دانشور عزیز
افتخار دادید مهربان
یک دنیا سپاس دوست عزیزم

زهره کافی شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 20:48

سلام.
خرسندم که کار خوب دیگری از شما خواندم.
متاسفانه مشغله اجازه نمی دهد زود به زود آثارتان را مطالعه کنم، یا اینکه به نقد و بررسی شان بپردازم.
کاش فرصتی فراهم شود تا کلمات سروده های تان را دوباره به هماوردی بطلبم و لذت ببرم.

کاش.....
سلام و عرض ادب خانم دکتر کافی گرامی
بی صبرانه منتظر به چالش کشاندن یکی دیگر از تلخنوشت هایم در قامت نقدی جانانه از جانب شما هستم.
سپاس که با وجود مشغله های فراوانی که دارید سایه ی مهر خود را از سر این شاعر نوپا کم نمی کنید.
مانا باشید دوست عزیز

... شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 01:35

ممنونم برای پاسخ کاملتون
حق باشماس
تواضع شما ستودنیه...ببخشید بی سوادی منو
موفق باشید

عزیزید به غایت
مانا باشید بزرگمهر

بهرام حسن زاده چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 13:37

درود جناب پورحسن

بسیار زیبا بود

چشمه شاعرانگی تان همیشه جوشان

سلام و عرض ادب دوست عزیز
بسیار متشکرم از حسن نظر و لطف بی پایان شما
مانا باشید بزرگوار

سیولیشه پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 ساعت 14:32 http://siolishe.blogfa.com

سلام و عرض ادب

26 مین شماره ماهنامه ادبی سیولیشه به روزست و منتظر حضور و نظر سبز شماست

سلام و عرض ادب
سپاس از اطلاع رسانی تون
با کمال میل چشم

... سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 19:33

سلام .. من همیشه پیگیر اشعار زیبای شما هستم.. اینهم یه زیبای شاعرانه ی دیگه...
جساراتا مصراع "ایا کجای فاصله از یاد بردنیست؟" قرار گرفنن دو کلمه ی پرسشی ایا و کجا یکم توو ذوق میزنه میتونستید بجای آیا از آخر استفاده کنید" آخر کجای فاصله از یاد بردنیست؟"
عذرمیخوام ممنونم

سلام دوست عزیز ناشناسم
ممنونم که همیشه به صورت نامحسوس خواننده ی آْثار ناقابلم هستید
و خوشحالم که دیدگاه ارزشمندتون رو این بار با من در میون گذاشتید
در ارتباط با همنشینی آیا و کجا عرض کنم اول اینکه این تقارن ایراد دستوری نداره بلکه به این شکل سوالی کردن بسیار هم مسبوق به سابقه بوده و هست
توجه شریفتون رو جلب می کنم به این فراز از شعر زیبای "پرنده ای در دوزخ" به قلم جاودان اخوان بزرگ:
....
ولی زود از لبش جوشید با لبخندها ، تزویر
تفو بر آن لب و لبخند
پرید ، اما دگر آیا کجا باید فرود آید ؟
.......
اما اینکه توی ذوق میزنه از ضعف و ناپختگی قلم بنده ست.
عفو بفرمایید.
بابت پیشنهاد زیبا و خوبتون هم بسیار ممنونم.
لطفتون رو دریغ نکنید.
مانا باشید

جرس یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 13:41 http://atefehmortezapour.blogfa.com/

از هر کسی که بعدِ تو چون تو مرا نکشت...

شما بی نظیرین...

نهایت لطف شماست خانوم مرتضا پور عزیز
یک دنیا سپاس بزرگوار
خوشحالم که مورد تایید و پسندتون بود

رضا جوکار شنبه 27 دی 1393 ساعت 15:47 http://rezajokar60

سلام دوست عزیز
دست مریزاد
وبلاگ پر باری دارید
مجدد زاد روز تولدتان مبارک

سلام و عرض ادب رضا جان
یک دنیا ممنونم دوست عزیزم
خوشحالم که مورد توجهت بود
باز هم سپاسگزار لطفت هستم
مانا باشی رفیق

شکوفه عبدلی شنبه 27 دی 1393 ساعت 10:23 http://http://nmidanm.blogfa.com/

سلام و عرض ادب بر استاد واژه و قلم

هر چی بگم تکراریه سکوت میکنم و برای بار چندم شعر فوق العاده تون رو میخونم.

سلام و عرض ادب بانو عبدلی عزیز
متشکرم که مانند همیشه مشوق و موید من و خط خطی هام بودید
به داشتن دوستان بزرگواری چون شما به خود می بالم

ماه خراسان چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 17:01 http://hoodeh.blogfa.com

سلام بر بنیامین عزیزم
شاعر خوب و توانا
بهترین دوستم
به وجودت افتخار می کنم
قبل از آنکه از شعر زیبایت سخنی بگویم زاد روز آن خداوند شعر و ادب را تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم سال های سال سایه ی پر مهرت بر سر عزیزان و دوستانت باشد.
شعر زیبایت را چند بار خواندم و این اشعار ناب بهترین سرمشق برای سرودنم می باشند و من همیشه از اشعار ناب نور چشمم بهره ها برده و خواهم برد.
در پناه رب العالمین

سلام و عرض ادب سرور ارجمندم جناب مهندس خراسانی
از اینکه پیوسته مورد تفقد و توجه آن جانب آفتابی هستم خداوند را شاکرم.
امیدوارم کماکان سایه ی بلندتان بر سر ما بی سایه ها گسترده باشد.
یک دنیا سپاس بزرگوار

نگار حسن زاده چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 09:43 http://havalitanhai.blogsky.com/

سلام و عرض ادب واحترام استاد بزرگوارم

خدمت رسیدم برای تبریک سالروز میلادتون

امیدوارم سالیان خوش و خرمی در کنار خانوادۀ محترمتون باشید و بتابید

تولدتون مبارک

شاد و سلامت باشید

با احترام

سلام و عرض ادب نگار بانوی عزیز
مانند همیشه منو با لطف و بزرگواریتون شرمنده کردید
یک دنیا سپاس دوست بزرگوار
براتون بهترین ها رو آرزومندم

نیاز یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 12:50

سلام شاعر همیشه خوب استاد و دوست بی نظیرم

فقط می تونم بگم مثل همیشه عالی و فوق العاده و چیزی فراتر از تمامی این واژه ها...
مانا باشید و قلمتان نویسا

سلام و عرض ادب نیاز بانوی مهربان
یک دنیا ممنونم که با حضورتون اعتباری صدچندان به این سروده بخشیدید.
بسیار خوشحالم کردید
مانا باشید دوست عزیز

ندا قربانی شنبه 20 دی 1393 ساعت 14:32

سلام. واقعا عالی . حس سبکی بهم دست داد با خوندن کلماتی که در کنار هم جملاتی اعجاز آمیز ساختند . خدا رو شکر میکنم که در زنگی با شناخت چون شمایی ، استاد شعر و ادب معنای بی نهایت زندگی را درک کرده ام . سپاس از شعر لطیف و زیبایتان

سلام و عرض ادب ندای عزیز
خیلی خیلی خوشحال و مفتخرم که اینجا ملاقاتتون می کنم.
آشنایی با شما برای بنده افتخاری تمام نشدنی ست.
یک دنیا سپاس دوست عزیز

لیلای شنبه 20 دی 1393 ساعت 11:30 http://birdperfume.persianblog.ir

ای کاش می شد از بغلت مست می شدم

_ پرواز کردنی که به خاطر سپردنی ست _



"حد"م به سمت "دامنه" ات میل می کند

باریکه های اشک مرا سیل می کند


بانو ! چگونه می شود از دل نبارمت؟!

بالای این غزل بِنِشین کار دارمت
درودها شاعر
نفسم بند امد از خواندن این بالا بلند پر فروغ و این بیتها محشرند!
گل تقدیم تان
یاد و خاطر فرخ زاده ی همیشه پرفروغ گرامی

لیلای شاعر
بی نهایت خوشحالم که این دلگریسته مورد توجه و پسند شما بود.
یکی از امتیازات این سروده اینه که از شاعرانی نمره ی قبولی گرفته که بسیار قلمشون رو دوست دارم مانند شما.
یک دنیا سپاس دوست عزیز

فرانک خلیلی جمعه 19 دی 1393 ساعت 22:34

درود ها بنیامین عزیز

آفرین به این همه اعجاز . توو چرخش قلمت معجزه ای هست که همیشه من و به سمت ایمان آوردن سوق میده . با واژه ها جادو میکنی . ممنونم
و چقدر خودم و حسم لمس شد پا به پای شعر بی نظیرت .

درود بی پایان فرانک عزیز
الهه ی چارپاره های ناب
یکی از کسانی هستی که اگر امضات زیر شعرم نباشه یعنی یه جای کارم می لنگه
سپاس خواهر خوبم برای تایید و تشویق و حضور آفتابی ت
خوشحالم که دوستش داشتی

[ بدون نام ] جمعه 19 دی 1393 ساعت 18:54

عالیه. .. باور دارم که دور یه شاعر واقعی هیچوقت تموم نمیشه... هر بار تازه تر

این بیت چون شراب شما انتخاب شد:

الکل برای ذائقه ام مثل آب شد
بعد از تو هر چه را که سرودم شراب شد

زنده باشید

سلام و عرض ادب آیدای عزیز
همیشه لطف و بزرگواریتون شامل حالم بوده
و این بار هم
خوشحالم که مورد تاییدتون بود
سپاس بزرگوارم

سلام و عرض ادب و احترام استاد بزرگوارم

نمی دونم در مورد این شاهکار زیباتون چی باید بگم
فوق العاده بود
حیف که تموم شد
عالی بود و عالی و عالی و بی نظیر
ممنون از حس خوب و دلنشین شعر زیباتون

شاد وسلامت باشید
عیدتون مبارک
با احترام

سلام و عرض ارادت خدمت نگارینه شاعر معاصر
این منم که در برابر لطف پیوسته و عنایت شما نمیدونم چی بگم
این سپاس ناقابل رو پذیرا باشید
بر شما نیز این روزها مبارک باد

علی اسماعیلی جمعه 19 دی 1393 ساعت 12:42 http://aliesmaeili70.blogfa.com/

سلام به برادر عزیزم..
خوشحالم نفر اول افتخار خوندن شعرتون رو داشتم. هم در فیس بوک و هم اینجا.. البته خوندن مجددش خالی از لطف نبود..
ارزوی شادی و تندرستی براتون دارم...

سلام عزیز دلم علی جان
اینجا هم مانند فیسبوک و مانند همیشه شرمنده ی محبت و بزرگواری ت شدم.
و خوشحالم که تایید شاعر بسیار خوبی مثل علی اسماعیلی رو برای این شعر دارم.
سپاس دوست گلم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد