مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن
مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن

به تماشای کوچ درناها

با همین شعر می توان گم کرد

پا به پایت هراس فردا را

پرت کرد از فراز ابروهات

"شیش دانگ" حواس فردا را


در همین شعر می توان طی کرد

کل این راه را , و باز دوید

در کنارم بخواب دختر جان!

در همین شعر می شود خوابید!


گونه هایت , لبت , و دستانت

_ دست و دلباز های اندامت _

حسرت دست های این مرد است

مردِ محلول در تهِ جامت


توی چشمت عصاره ی ماه است

_ عسل کوه های "کردستان" _

روی خوابم بپاش چشمت را

و مرا سمت ماه برگردان !


و مرا سمت ماه برگردان

تا پلنگانه های شب تا صبح

تا تهِ سوختن در آغوشت

از حریق تنِ تو تب تا صبح


از حریق تنِ تو تب تا صبح

تا طلوع نجیب چشمانت

دست آخر مرا ببر با خود

تا غروب غریب "تهران" ت


تو به کابوس من نمی آیی

عطر افسونگری که قبل از خواب...

ریشه هایت به آب وابسته ست

گل نیلوفری که در مرداب....


بانی این بنای ویرانی !

روح مستور در تجسدّ جان

اولین "عشق سالهای وبا" *

آخرین بازمانده ی انسان!


خواب دیدم که می دوی با من

آهوانه میان "آهو دشت"

باز هم تیتر می زند "کیهان" :

_ ایها الناس! فتنه گر برگشت!


ایها الناس! می روم با او

سمت  آغوش آبی دریا

"به تماشای آب های سپید" **

به تماشای کوچ دُرنا ها!



توضیح:


1 _نام رمانی ست از مارکز که فیلمی نیز بر اساس آن ساخته شده است.

2 _ نام آلبومی موسیقی‌ست اثر حسین علیزاده و ‍ژیوان گاسپاریان




این شعر را در دوازدهمین شماره ی ماهنامه ی ادبی تیراژه بخوانید.

نظرات 10 + ارسال نظر
صادق صادقیان چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 ساعت 12:37

پارسال خیلی اتفاقی از طریق وبلاگ یکی از دوستان ب وبلاگت رسیدم
تموم شعراتو خوندم و لذت بردم و پیگیری کردم تا اینکه وبلاگتو دیلیت کردی
امروز ک دوباره وبلاگتو دیدم خیلی خوشحال شدم
قدرت قلمت حیرت برانگیزه بنیامین عزیز
موفق باشی

بی نهایت از آشنایی با دوست نازنینی چون شما خرسندم
نظر لطف شماست عزیز
یک دنیا ممنونم

مریم وزیری سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 10:18

ایها الناس! می روم با او

سمت آغوش آبی دریا

"به تماشای آب های سپید" **

به تماشای کوچ دُرنا ها!!
...............
چه سعادتی امروز نصیب من شد .............
غمی که چند وقته اذیتم می کنه با خوندن اشعار شما فک می کنم داره تبدیل میشه به یه غزل ...ممنون شاعر بزرگوار

زنده باشید مریم بانوی عزیز
من هم بختیار بودم که در این شعر همراهی و تایید شما را داشتم.
خوشحالم که مورد توجه و پسند شما بود.
یک دنیا سپاس بزرگوار

لیلا رنجبران یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 16:48 http://birdperfume.persianblog.ir

مرد حلول در ته جامت
عسل کوه های کردستان
عطر افسونگری که قبل از خواب...
درودهااااا شاعر
محشر سرودید
به تماشای درناها امدم و شعرنوشیدم
درودهابنیامین عزیز
بانی این بنای ویرانی !

روح مستور در تجسدّ جان

اولین "عشق سالهای وبا" *

درودها شاعر گرانمایه لیلا بانوی عزیز
از اینکه این سروده مورد تایید و پسند شما بود بی نهایت مسرورم
حضورتون همیشه مغتنم و مایه ی دلگرمی ست
مانا باشید دوست خوبم

رضا نظری چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 22:34 http://sherrezanazari.blogfa.com

همیشه از خواند شعرهایت لذت می برم، با زبان و امضا خودت...
با همان زخم همیشگی...

به به
رضا جان!
خیلی خوش اومدی داداش گلم
یک دنیا ممنونم ازت
خیلی خوشحالم کردی رفیق!

نگار حسن زاده چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 17:45 http://havalitanhai.blogsky.com/

خواب دیدم که می دوی با من

آهوانه میان "آهو دشت"

باز هم تیتر می زند "کیهان" :

_ ایها الناس! فتنه گر برگشت!

سلام و عرض ادب واحترام استاد بزرگوارم
مفتخرم و خوشحال از اینکه می تونم بازهم از هنرمندی جدید و باشکوهتون متحیر بشم و لذت ببرم
به معنای واقعی کلمه زیبا بود و لذت بخش و باید بارها بخونمش

سعادت بزرگیه خوندن از قلم بی نظیرتون

سایه تون مستدام
لحظه هاتون شاد وشیرین
عیدتون مبارک

سلام و عرض ادب نگار شعر معاصر
دلتنگ حضورتون بودم
امیدوارم هر جا هستید ایام بر وفق مراد باشه و سال پیش رو سالی توام با موفقیت و شاعرانه هایی همواره در اوج برای شما باشه.
یک دنیا سپاس برای حضور ارزشمندتون

آیدا یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 16:57

بخشی از یک بررسی‌ست درباره ی شعرتون:

من این شعر رو دیشب خوندم و باید اعتراف کنم ... به دلایلی متحیرم کرد.
بنیامین پور حسن به حق یکی از بهترین شاعران حال حاضر سبک نوکلاسیک به شمار میاد. یادمه چند ماه پیش وقتی که خواستم ایشون رو به پدرم که از مخالفین برخی ترکیبات در اشعار نو کلاسیک و پست مدرن و منتقد برهنگی مضمون و وازه و ... در اون ها هستن معرفی کنم ، تک تک اشعار وبلاگ ایشون رو برای پدر خوندم و بعد پاسخی که شنیدم این بود: اطلاعاتش بالاست.شاعر بزرگیه.

مقصود سخن این بود که اطلاعات وارد شده در شعرهای بنیامین پور حسن خیلی زیاده. در واقع، اشعار ایشون به نوعی دایره‌المعارف اطلاعات و مکان ها و اصطلاحات و واژگانه. تنوع وازگان و ساخت ترکیبات نو، از مهم ترین ویژگی های اشعار بنیامین پور حسن به شمار میاد.
چنین موردی (وارد کردن اطلاعات زیاد در شعر) اگر به دست شاعر نابلدی انجام بشه ، خودش میتونه عامل ضعف اون اثر باشه اما به عقیده بنده در اشعار ایشون نه. به عکس نشانه ی قدرت شاعریست.
.
از ویژگی های دیگر اشعار ایشون عریانی حیرت انگیز کلام در پاره ای موارده. همچین به عقیده من بنیامین پور حسن از منظر طرح مسائل روز و نقب به مسائل سیاسی، بسیار جسوره.

در اینده با کسب اجازه ، بیشتر از ایشون خواهم نوشت.

سلام و عرض ادب دوباره آیدا جان
از اینکه مجددا بختیار بودم تا حضور ارزشمند شما را در کنار شعر کوچکم داشته باشم بسیار خوشحال و مفتخرم.
و سپاس بیکران بابت نظر لطفی که به بنده و تجربیاتم دارید.
این مقدار نیستم و همواره وامدار مهر بی دریغ و نگاه خطاپوش شما دوست عزیز و دانشمندم هستم.
تایید شما که شاعر و صاحبنظری متخصص و متبحر در ادبیات هستید سند افتخار بنده ست.
شما خود صاحبخانه و صاحب اجازه اید
مانا باشید بزرگوار

آیدا شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 22:39

بنیامین جان
چی بگم که لایق شعرتون باشه؟
روح لطیف و پاک شعرتون به واقع جذبم کرد و خیلی ویژگیهای منحصر به فرد دیگه ش. شکوفه جان چه خوب گفتن ...
درود بزرگم

آیدای عزیز
دوست خوب و همیشه همراه
یک دنیا ممنونم که همیشه با حضورتون مایه ی دلگرمی و تشویق من هستید.
اگر چیزی در شعرم بود که شما رو لمس کرد قطعا جز لطف حضور دوستان گلی مانند شما نیست.
یک دنیا سپاس

شکوفه عبدلی شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 16:48 http://http://http://nmidanm.blogfa.com/

بازم وسلام استاد
بله قسمتی از پلنگان در استان کرمانشاهه و رودخانه سیروان ازش عبور میکنه طبیعت وحشی و زیبایی داره و قسمتی از اون هم در خاک کردستانه البته بیشترش تو کردستانه.
از اونجایی که خودم کرمانشاهی ام و این منطقه رو رفتم خیلی توجهم رو جلب کرد البته چون رشته ام هم جغرافیاست طبیعتا بیشتر به اسم مکان ها توجه میکنم.

سلام و عرض ادب دوباره
از توضیحات خوب و تکمیلی شما سپاسگزارم
نمیدونستم بخشی از این منطقه در کردستان قرار داره
من هم بسیار این منطقه رو دوست دارم
سپاس برای حضور ارزشمند و آموزنده تون

علی اسماعیلی شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 00:59

سلام به برادر بزرگم جناب پورحسن عزیز.
صادقانه میگم خیلی چسبید..واقعا..
لطافت و سادگی و درعین حال درد مشترک تمام عاشقانه هاتون..
از توی چشمت عصاره ماه است تا غروب غریب تهرانت
اونقدر شیرین و جذاب و بامفهوم بود که چندبار خوندم.
خلاقیت جالبی هم بکار بستین تو این اثر که قبلا خیلی کم دیده بودم. شروع یک پاره با مصراع آخر پاره قبل.
یادتون باشه توشعر قبل گفتم حداقل توانتونه.این شعر یعنی بنیامین واقعی...
ممنونم. خوشحالم که دوباره به وجد اوردینمون.
سلامت و شاد باشید

سلام و عرض ادب خدمت دوست و برادر بسیار عزیزم علی جان
اولا ممنونم که در همه حال در کنار من و خط خطی هام هستی
دوم اینکه همیشه صادقانه و مسوولانه و دلسوزانه منو از دیدگاه های ارزشمندت بی نصیب نمیذاری و مانند آینه در کنار و روبروی من هستی و از این بابت بی نهایت ممنونم
خوشحالم که مورد توجه و پسندت بود
یک دنیا سپاس رفیق

شکوفه عبدلی جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 12:14 http://http://nmidanm.blogfa.com/

سلام و عرض ادب استاد بزرگوار جناب پور حسن گرامی
هر بار که اشعارتو ن رو میخونم حس میکنم در ذهنتون گنجینه ای پایان ناپذیر از واژه دارید که فقط متعلق به خودتونه و هر بار با اونها معجزه ای رو به وجود میارید.

یه چیزی که توجهم رو در این شعر زیبا جلب کرد استفاده از نام دو مکان بود یکی کردستان و یگی پلنگانه یا همون پلنگان که از جاهای دیدنی و بکر و بسیار زیبای استان کردستانه و فکر میکنم بسیار هوشمندانه از این این دو واژه استفاده کردید. آفرین خیلی عالی بود
قلمتون رام وجودتون ماندگار

توی چشمت عصاره ی ماه است
_ عسل کوه های "کردستان" _

روی خوابم بپاش چشمت را
و مرا سمت ماه برگردان !


و مرا سمت ماه برگردان
تا پلنگانه های شب تا صبح
تا تهِ سوختن در آغوشت
از حریق تنِ تو تب تا صبح

سلام و عرض ادب مهربانو شکوفه عبدلی
از اینکه همیشه لطف بی دریغ شما شامل حال بنده و نوشته هام میشه صمیمانه سپاسگزارم
هر چه فرمودید نظر لطف شما و از منش بزرگوارانه ی شماست.
ممنونم
در ارتباط با پلنگان(پالنگان) عرض کنم از اونجایی که طرفدار غذاهای دریایی هستم طعم بی نظیر قزل آلاهای این منطقه رو هیچ وقت فراموش نمی کنم
همین طور طبیعت فوق العاده زیباش رو
هر چند از نظر جغرافیایی به گمانم جزو حوزه ی استان کرمانشاهان میشه اما جزو حوزه ی فرهنگی و تمدن کردستان بزرگ محسوب میشه.
همیشه از دیدار شما بی نهایت خوشحال میشم.
یک دنیا سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد