مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن
مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن

شمال شالیزار

یکی از این اراذل ادبی

من هم از شاعرانِ اوباشم

تا که دستت به فکر من نرسد

روی مغزم اسید می پاشم

می روم از خودم به سمت عدم

می روم از خودم که گم باشم


می روم تا پناهگاه جنون


می روم از خودم که گم باشم

من بدهکارِ بودنم هستم

می روم از خودم به سمت عدم

چون که انکارِ بودنم هستم

روزگاری درخت بودم و حال

چوبه ی دارِ بودنم هستم


" منِ زیر کتاب ها مدفون " *


پای رفتن نبودی و رفتم

و خیالت از این جهت تخت است

که مرا از قبیله ام راندی

[ این قبیله چقدر خوشبخت است !]

" احمد شاملو " شدن درد و

" مهدی" و "فاطمه" شدن سخت است


سخت تر , از کشیدن ناخون !


نفرت و سیخ داغ می بارد

از صدایی که آن ورِ گوشی ست

که : پسر جان! بخواب با دلِ خوش

بهترین خواب , خواب خرگوشی ست

بدترین عضو در بدن مغز و

بهترین کارها فراموشی ست


[ خودتو فیلم کردی آقا جون! ]


طعم تلخ مرا نفهمیدی

تلخ و جانسوز مثل یک آهم

ارتفاع مرا نسنجیدی

به بلندای آه کوتاهم

من سفر کرده ام مرا ول کن

آخر خط و اول راهم


بکش از ما مسافران بیرون


با گلویی که می جوی از من

با هوایی که می شود سنگین

با سلاحی  به سردی چاقو

با تفنگ و فشنگ "مید این چین "

با توسل به هر چه که داری

خون من را نریز بیش از این


فرق ها هست بین خون تا خون !


کاش بن بست ها نبودند و

می رسیدند کوچه ها به فرار

می گذشتم اگر چه خون آلود

تا به سوی شمال شالیزار

حیف اما به جرم جان سختی

سر من را زدند بر دیوار


السلام علیک یا قانون !


اولم زجر و آخرم زجر است

اولش درد و آخرش دردی

و در انبوه نارفیقانم

تو به شکلی عجیب نامردی

کل خود را به نام تو کردم

حبس و زنجیر قسمتم کردی


"از تو ای شعر واقعا ممنون !" *

از تو ای شعر واقعا ممنون.....



* توضیح : مصراع های ستاره دار از دکتر مهدی موسوی عزیز هستند.

نظرات 7 + ارسال نظر
فرید عباسی یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 22:00 http://http://qalamhawraman.mihanblog.com/

سلام داداش خیلی خوشحالم که پس از مدتها به زیارت وبلاک و اشعار شیرین و زیبایت نایل آمدم بسیار زیباست درود بر شما مانند همیشه بر فراز آسمان غزل

به به فرید عزیزم!
سلام از بنده ست برادر عزیزم
خیلی خیلی خوشحالم که بهم سر زدی
یک دنیا ممنونم

هدیه دوشنبه 21 دی 1394 ساعت 22:52

سلام و عرض ادب
اثر زیبا و محتوای تامل برانگیزی ست
مرسی
فقط یه سوال
وزن شعرتون رو خیلی دوس دارم بدونم؟
همیشگی باشید

سلام و سپاس فراوان از لطف و توجه شما.
وزن شعر
فعلاتن مفاعلن فعلن هستش
مانا باشید

مریم یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 14:57

درود اقای پورحسن

چقدر ناراحت شدم وقتی امروز دیدم از سایت شعر نو کناره گرفتید و البته حق دارید ...
امیدوارم روزی برسد که لازم نباشد روی مغزهای متفکر ، هنرمند، خلاق، اسید پاشیده شود تا نگرانی از بند و دربند شدن دیگر به میان نیاید
البته که میدانم منظورشعر شما والاتر از این حرفاست ولی نگرانی بین خوانندگان بوجود می اید ...

جاوید نامتان

درود بر شما دوست مهربان و بزرگوارم
عرض به خدمت شما که :
در این زمانه ی بی های و هوی لال پرست
خوشا به حال کلاغان قیل و قال پرست......
کماکان از طریق این درگاه و همینطور صفحه ی شخصی ام در فیسبوک و لاین در خدمت شما هستم.
بی نهایت ممنونم از حضور ارزشمند و دلگرم کننده ی شما
مانا باشید عزیز

ارزو نوری سه‌شنبه 19 آبان 1394 ساعت 12:36 http://973.blogfa.com

سلام دوست ارجمندم. ممنون از لطف بی اندازتون. زنده باشید هزار سال. از شعر لذت بردم.

سلام و عرض ادب شاعر توانا و دوست خوبم
بی نهایت متشکرم از لطف شما
مانا باشید و سبز و شاعر

مهرسا دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 20:23

احمد شاملو شدن دردو مهدی و فاطمه شدن سخت است...
مثل همیشه عالی بووووود و پر از حقایقی ک حرف دل همه ماست.

زنده باشید دوست خوبم
خوشحالم که منو میخونید و رد مهرتون رو به جا میذارید
سپاس ها

سیولیشه دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 00:40 http://siolishe.ir

سلام بر دوست و استاد ارجمند
35 مین شماره سیولیشه منتظر نقد و نظر شماست

سلام و عرض ادب بر مجله ی وزین سیولیشه
ممنونم برای اطلاع رسانی تون
به روی چشم با کمال میل

امین شاهرخی یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 16:04 http://shahrokhi.me

درود بر شما،

مثل همیشه قدرتمند و عمیق!
ای کاش در دلت اینقدر غصه نداشتی بنیامین عزیز.
شاد می خواهمت!

خوشبخت و تندرست باشی،
امین

درودها دوست عزیزم.یک دنیا ممنونم به خاطر حضور ارزشمندت.
مانا باشی و سبز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد