مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن
مردی که خودش را خورد

مردی که خودش را خورد

اشعار بنیامین پورحسن

از برکه های آینه

ای مستی شبانه ی من , نشئه گی ناب!

ای دختر عشیره ی شعر و شب و شراب !

ای جانِ منتشر شده در تو به توی من

ای پیش شاعران همه ی آبروی من !

ای سوژه ی شکار شدن در کمین شعر

ای حاکمِ قرق شکنِ سرزمین شعر !

این مثنوی برای کسی مثل تو کم است

این مثنوی سراسرش اندوه و ماتم است

بغضی مدام می شکند در گلوی من

در حسرت نداشتنت , آرزوی من!

از چشم هام می چکی و شعر می شوی

در من مدام می چکی و شعر می شوی

داغ دل نحیف مرا داغ تر نکن

آن روسری گل گلی ات را به سر نکن

اسم شب جزیره ی خود را به من بگو

((از برکه های آینه راهی به من بجو))*

تا مغز استخوان شب من نفوذ کن

در این جزیره تا ابد اعلامِ روز کن

من را ببر به نشئه ی موی شرابی ات

تا مجمع الجزایر امواج آبی ات

تا چرخش مداوم من در مدار تو

تا لحظه ای که جان بدهم در کنار تو

حال بهار سبز ترت را به من بده

اردیبهشت رامسرت را به من بده

.........

فرصت ببین چه مسخره از دست می رود

با خود نگفته ای که دلم تنگ می شود؟

در آسمان تیره ی من ماه می شوی؟

تا ابتدای حادثه همراه می شوی؟

آیا به عشق جرات ابراز می دهی؟

آیا به عشق فرصت اعجاز می دهی؟

جایی میان خاطره هایت مرا ببین

من مانده ام و خاطره هایی که....(نقطه چین)

.........

روح شراب در شب شرجی بندری

سکری غلیظ در دل ابیات آخری

ای وارث قریحه ی معدن _طلای ناب!_

راحت بخواب , دختر مهتاب و آفتاب!

باور بکن که از ته دل دوست دارمت

شب خوش عزیز من! به خدا می سپارمت!


*پی نوشت:

آه ای یقین گم شده! ای ماهی گریز!

در برکه های آینه لغزیده تو به تو

من آبگیر صافی ام اینک به سحر عشق

از برکه های آینه راهی به من بجو.....

(زنده یاد احمد شاملو)

نظرات 4 + ارسال نظر
ندا حسنخانی دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 11:43 https://www.niniyellow.com/

«من آبگیر صافی ام اینک به سحر عشق»

چقدر این به دلم نشست، ممنون بنیامین

خوشحالم که مورد پسند شما بود

امین جمعه 19 آذر 1395 ساعت 14:40 http://zardiran.com

اصیل!!! همانقدر که شعر طلب می کند و خاص، آنقدر که فقط از بنیامین ها می توان انتظار داشت.
دمت گرم و قلمت روان.

نظر لطف و بزرگواری شماست دوست گلم.بی نهایت ممنونم عزیزم

آسمان آرزو ها پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 23:13

موفق باشی

درود و سپاس دوست خوبم

آسمان آرزو ها پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 23:11 http://lucky67.blogfa.com/

زبان عشق ؛ زبان خداست در ملکوت

صفای قلب ؛ نشان رضاست در ملکوت

مرا به روی زمین قبله ی نیازی نیست

حریم کعبه دلها جداست در ملکوت

برای عارف گردانده رو ز عالم خاک

فرشته را همه دست دعاست در ملکوت

بشوی رنگ تعلق ز رازخانه ی دل

ببین زعشق؛چه شوری بپاست درملکوت

جلال و قدر ملائک به صدر عالم قدس

ز یمن همت اهل صفاست در ملکوت

نصیحتی کنمت اختیار دل بسپار

به دست عشق؛ که مشکل گشاست درملکوت

سری که بگذردازهر چه نام او سوداست

ز قید و بند تعلق رهاست در ملکوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد